Polecane szkolenia pilotów

Dla niemal wszystkich wojskowych pilotów, niezależnie od tego czy sterowali dużymi samolotami transportowymi czy też myśliwcami, dalsza kariera po zakończeniu służby była dość oczywista. Większość niemal od razu starała się o licencję pilota cywilnego czy komercyjnego, choć wbrew powszechnej opinii, nie były one wydawane arbitralnie, po przedstawieniu zaświadczenia wojskowego o przebytym szkoleniu, a wymagały ukończenia kursu i otrzymania cywilnej licencji pilota. Jak bardzo różniły się cywilne zasady od wojskowych przekonywali się ci koledzy, którzy spodziewali się łatwego i szybkiego przejścia na nową maszynę.

Kurs pilota samolotu komercyjnego

dobry kurs na pilota samolotu - cenaPo zakończeniu służby, niemal całe skrzydło z którym służyłem zdecydowało się przystąpić do egzaminu na licencję pilota cywilnego. Większość z nas chciała bowiem dalej pracować jako piloci, choć nie chcieliśmy wybierać mało znanych ośrodków szkoleniowych, preferując solidne i sprawdzone instytucje. Jeden z naszych byłych dowódców polecił nam właśnie taki ośrodek, który przeprowadzał dobry kurs na pilota samolotu – cena obejmowała zarówno ćwiczenia praktyczne, jak i zajęcia teoretyczne, a także możliwość szkolenia umiejętności na najnowszych symulatorach lotów. Jako że była ona porównywalna do o wiele mniej ekstensywnych ofert konkurencyjnych ośrodków, prawie wszyscy zdecydowaliśmy się przystąpić do kursu. Jak bardzo różniły się maszyny cywilne, zwłaszcza duże komercyjne samoloty pasażerskie, od tych które mieliśmy okazję pilotować do tej pory przekonaliśmy się już na początku szkolenia, gdzie poznaliśmy podstawy ich działania i metody pilotowania, jak również wszystkie zagadnienia prawne, wymagane do obsługi takiej maszyny, zwłaszcza te które nie miały zastosowania w trakcie obsługi sprzętu wojskowego. Oprócz bardzo złożonych zajęć praktycznych, mieliśmy również do dyspozycji najnowocześniejsze odmiany symulatorów lotu, które doskonale oddawały zachowanie faktycznego samolotu w powietrzu, jak również pozwalały na zapoznanie się ze wszystkimi szczegółami sterowania tak skomplikowaną maszyną.

Umiejętności nabyte podczas służby były przydatne, owszem, aczkolwiek ilość nowej wiedzy była imponująca, obejmując wszystkie interesujące nas zagadnienia. Dodatkowym plusem owego szkolenia była możliwość przedłużenia zajęć praktycznych czy treningu na symulatorze tak, by jak najlepiej przygotować się do egzaminu końcowego, obejmującego zarówno część praktyczną jak i teoretyczną, po którym można było otrzymać licencję pilota komercyjnego samolotu.

Polecane szkolenia pilotów
Przewiń do góry